Kirjavinkki: Valloittava salaisuus – voiko naisen sielua ymmärtää?

Jos joku mainitsee minulle kristillisestä kirjasta joka kertoo naiseudesta, jähmetyn yleensä heti puolustusasemiin. Valitettavasti minulle tulee mielikuva vanhoihin sukupuolirooleihin kangistuneesta opetuksesta joka yrittää sulkea naisilta aivot pois päältä. John&Stasi Eldredgen kirja Valloittava salaisuus – voiko naisen sielua ymmärtää? oli kuitenkin ihan kaikkea muuta, ja olen tosi iloinen että luin sen, koska minua se auttoi löytämään identiteettini ja tehtäväni naisella ihan uudella tavalla.

Kirjan lähtökohta on se, että Jumala on luonut naiset ja miehet erilaisiksi, ja heidän sydämensä kaipaavat erilaisia asioita, jotka yhdessä tulevat täydentämään toisiaan. Jokainen pikkutyttö tuntee samat kaipaukset sisimässään – kaipuun suureen Romanssiin, olla suloinen, ja olla mukana suuressa seikkailussa. Pienen tytön haaveet ja aikuisen naisen kaipaukset kertovat meille siitä, millaiseksi Jumala on naiset luonut. Minulle lukeminen oli valtava ahaa-elämys – tunnistin heti nuo asiat omasta sydämestäni, ja niistä lukeminen antoi minulle vihdoinkin oikeutuksen todella haluta noita asioita, joita sydämeni kaipaa. Kirjoittajien mielestä nainen voikin sitten toteuttaa naiseuttaan näissä asioissa professorina, kotiäitinä, vuoristokiipeilijänä tai pörssimeklarina, mutta jokaisen näistä tehtävistä hän tekee naisellisella tavalla, joka poikkeaa siitä millä tavalla miehet suhtautuvat asioihin.

Kirja ei jää tähän, vaan kertoo myös oivaltavasti siitä, millä tavalla tässä useimpien naisten elämässä on hyökätty naiseutta ja naisensydäntä vastaan. Kirjaa voi myös käyttää työkirjana näistä asioista eheytymiseen ja oman naisensydämensä löytämiseen, sillä monessa luvussa on pieniä tehtäviä ja rukouksia, joiden kautta työstää asioita itse, esimerkiksi kuulostella millaisia valheita on uskonut itsestään naisena (esim. en ole kaunis, minun mielipiteeni eivät ole tärkeitä, kukaan ei voi rakastaa minua…). Tämä on se yksi kirja jota suosittelen kristityille naisille jotka haluavat alkaa elämään täyttä elämää naisellisina naisina, eläen ihanaa romanssia Jumalan kanssa!

20,90€ Booky.fissä

Jätä kommentti